Amb l´ou com a base per a la seva elaboració, la truita presenta multitud de varietats que acullen tot tipus d´ingredients. Té un important valor, tan culinari com nutritiu. Encara recordo quan era petita i arribava Dijous Gras i, a casa la meva mare preparava infinitat de truites de diferents gustos. La truita de macarrons a la bolonyesa era tot un èxit! Aquesta recepta de Truita de Colors a mi m´encanta, no porta macarrons ni carn, però els seus colors fan que em resulti molt atractiva i divertida a la vista.
Necessites:
- 1 pebrot verd
- 1 pebrot vermell
- 1 pebrot groc
- 1 ceba gran
- 1 patata gran
- AOVE
- 4 ous (per a dues o tres persones)

Elaboració
Neteja i treu el sobrant de les verdures i fes el mateix amb la patata. Talla-les com més t´agradi (trossets més grans o ben picadetes). En un bol per cuinar al vapor apte pel microones posa-hi totes les verdures, remena-les bé i cou a mà xima potència durant 10 minuts aproximadament. Si passats aquests 10´ la patata encara està una mica dura, remena-ho de nou i cou uns minuts més. Quan les verdures i les patates ja estiguin ben cuites reserva-les. (Si no vols fer-ho al microones, fes-ho al wok amb un rajolà d´AOVE).
Prepara un bol i bat 4 ous, afegeix les verdures i la patata ja cuites i remena bé. En una paella que no s´enganxi, posa-hi 1/2 culleradeta d´AOVE i quan aquest estigui ben calent afegeix la barreja, deixa coure per un costat i amb l´ajuda d´un plat o tomba truites dona-li la volta perquè es cogui per l´altre costat.
Aquesta truita de colors ens aporta tot el què necessitem en un à pat (verdures, proteïna i fècula). Si no en tens prou acompanya-la amb una amanida de cogombre i tomà quet amb vinagreta d´herbes provençals, una mica d´AOVE i un rajolà de vinagre de poma.
Quina és la teva truita preferida?
I com la prefereixes: freda o calenta?
Deixa un comentari